Livet er ikke lutter lagkage -
det er også en dans på roser

torsdag den 10. juli 2008

Bliv mere miljøbevidst.
Vind en bil…..

I forbindelse med at Danmark skal være vært for klimatopmødet i 2009 har Klima- og Energiministeriet blandt andet sat kampagnen ”1 ton mindre” i gang.

Denne kampagnes virksomhedsinitiativ har en udmærket hjemmeside, hvor man blandt andet kan udregne sit CO2 forbrug, afgive klimaløfter og få gode råd til, hvordan man nedsætter sit CO2 forbrug.

På kampagnesiden er der også en konkurrence, hvor en af hovedpræmierne er ” Vind en uges ferie i hybridbilen Toyota Prius”…

Jeg finder det er fuldstændig grotesk, at man i en konkurrence, hvor formålet er at sætte fokus på nedsættelse af CO2 forbruget kan vinde en bil. Så jeg sendte følgende mail til de kampagneansvarlige:

” Jeg går helt klart ind for at være CO2 neutral, men kan det virkelig passe at præmien i konkurrencen er 1 uge i en bil???

Jeg er klar over, at denne bil skulle være miljøvenlig; men for alle os der har valgt ikke at have bil (bl.a. for at spare miljøet), vil det at vinde konkurrencen betyde, at vi forøger vores CO2 udslip.

Hvad siger miljøministeren mon til dette?”

Efter et par dage fik jeg følgende svar (uddrag af mail):
” Såfremt du efter deltagelse i virksomhedsinitiativet udtrækkes som vinder af præmien og ikke ønsker at modtage den, da du af bl.a. miljømæssige årsager i forvejen ikke har bil, vil jeg foreslå, at du takker nej til præmien. Toyato Prius'en vil da indgå i præmieudtrækningen igen, hvor andre har mulighed for at vinde den i en uge”

Med andre ord: Bilen skal ud og forurene miljøet, og hvis vinderen ikke selv vil gøre dette, skal Klima- og Energiministeriet nok finde en anden der vil!!!!


Ingen kommentarer: