Livet er ikke lutter lagkage -
det er også en dans på roser

torsdag den 17. juli 2008

Hvorfor er sommeren blevet så kort og kold?

Når jeg tænker tilbage på min barndom, husker jeg sommeren som en varm tid med sol fra morgen til aften hver dag, brune arme og ben, korte kjoler, shorts, strand og bikini.

For mig ændrede dette billede af sommeren sig i 1986. Det er det første år jeg husker, sommeren regnede væk.

Jeg var 18 år, boede på et lille kollegieværelse og det regnede, regnede og regnede i et væk. Den sommer var der ikke mange dage med korte kjoler og bikini.

Jeg hadede den sommer. Hadede jeg konstant småfrøs, at alting bare var koldt og klamt, og jeg drømte mig tilbage til min barndoms varme somre.

Når man kigger på vejrstatistikkerne kan man dog tydeligt se, at min hukommelse ang. de altid varme og tørre somre nok ikke helt holder trit med virkeligheden…

I år startede sommeren faktisk ret fornuftigt med sol og varme, men det meste af resten af denne sommer har indtil nu været våd og småkold.

Hvem der dog bare var på Gran Canaria lige nu!

Jeg vil have de varme og solrige somre tilbage! Måske jeg skulle stifte Solskinspartiet og indfører ved lov, at sommeren fremover skal vare fra 1. april til 30. oktober, og at der i denne periode skal være fuldt solskin og mindst 25 grader hver dag.

Mon ikke jeg så ville kunne slå Anders Fogh?


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg vil have sommeren tilbgage!

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)