Livet er ikke lutter lagkage -
det er også en dans på roser

mandag den 7. juli 2008

Danmark – verdens lykkeligste land

Såvel undersøgelser på Michigan University som undersøgelser på University of Leicester kårer Danmark som verdens lykkeligste land.

Rent faktisk er Danmark de seneste 30 år adskillige gange blevet kåret til verdens lykkeligste land i diverse undersøgelser, så helt dårligt kan det ikke være at bo i Danmark

Det faktum at vi har et af verdens højeste skattetryk og at klimaet er koldt og regnfuldt, skulle man ellers tro ville sende Danmark ned på en lavere placering på listen over verdens lykkeligste lande, men undersøgelserne peger på, at en af de vigtigste årsager til danskernes lykke er, at vi bor i et fredeligt land med et stærkt demokrati.

Personligt er jeg mest lykkelig, når jeg er på Gran Canaria. Så snart jeg sætter mine ben på denne fantastiske ø med det perfekte klima stiger mit lykkebarometer kraftigt, og når jeg vandrer rundt i bjergene eller tager en dukkert i det azurblå hav er skalaen på mit lykkebarometer tæt på at sprænges. Gran Canaria er derfor stedet, hvor jeg drømmer om at bo en dag.

Jeg tror mange danskere drømmer om at bo i et andet land med et bedre klima. Måske er årsagen til dette netop, at vi har det så godt herhjemme. Vi behøver hverken bekymre os om at få tag over hovedet, få rent drikkevand eller mad på bordet. Disse ting er en selvfølge for os danskere, og måske netop derfor, har vi overskud til at drømme os til varmere himmelstrøg.

Jeg drømmer i hvert fald om, som minimum, at kunne bo halvdelen af året på Gran Canaria, og en eller anden dag skal denne drøm nok gå i opfyldelse…..

Ingen kommentarer: